czwartek, 21 listopada 2024r.

Jaki katalog firmowy wydrukować, by był skutecznym narzędziem reklamy firmy?

photo 1611764553921 437fb44f747acropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHw1fHxmb2xkZXJzfGVufDF8MHx8fDE2NTkxMDM3NjEixlibrb 1.2.1q80w1080

Materiały marketingowe drukowane są jedną z najlepszych metod reklamowania własnej działalności gospodarczej. Jednakże zamówienie ich w drukarni wymaga odpowiedniego projektu. Warto zaznaczyć, że można go wykonać samemu lub zamówić u specjalisty, który z drukarnią współpracuje.

Druk katalogów reklamowych, będących elementem marketingu bezpośredniego zaczyna się od projektu szaty graficznej i treści, które przyciągną i zachęcą klientów do skorzystania z oferty firmy. Warto podkreślić znaczenie wysokiej jakości takiego wydruku. Elegancki katalog, w wygodnym formacie oraz wykonany na doskonałej jakości papierze, ma często ogromny wpływ na pozytywną decyzję potencjalnego kontrahenta.

Jak wybrać format katalogu reklamowego?

Wybór formatu i ilości stron w katalogu zależy w głównej mierze od tego, jak obszerna jest oferta. Może być to prezentacja grup produktowych, albo portfolio wykonanych realizacji usług. Najczęściej katalogi występują w formacie A4, ale do dyspozycji są wszystkie wielkości.

Format musi być tak dobrany, by przedstawiona w katalogu treść i obrazy ładnie się komponowały, tworząc harmonijną całość. Tu również warto zastanowić się nad objętością katalogu. To, ile stron potrzebne jest, by przedstawić pełną ofertę, determinuje wybór kolejnego czynnika, wpływającego na jakość, czyli rodzaju łączenia.

Rodzaje katalogów, ze względu na sposób łączenia

Przy niewielkiej ilości stron zazwyczaj stosuje się szycie. Katalogi szyte cechuje wysoka trwałość, ale nie powinny zawierać w sobie więcej niż 50-60 stron. Zazwyczaj kartki łączone są drutem, całość zachowuje  elastyczność, a tym samym wygodę przy przeglądaniu.

Inną metodą stosowaną przy dużej ilości stron jest klejenie katalogów. Aby taki element reklamowy był trwały i odporny na szereg szkodliwych czynników, kluczowe jest zastosowanie odpowiedniej jakości kleju. Tu także idealnym rozwiązaniem jest zastosowanie papieru o gramaturze 130, najlepiej kredowego.

O czym pamiętać przy projektowaniu okładki?

Dobrze zaprojektowana okładka przyciąga wzrok i kusi, by zajrzeć do środka. Nie może być zatem chaotycznym połączeniem wielkich liter i krzykliwych obrazów. Nacisk trzeba więc postawić na prosty przekaz, elegancki styl i estetyczny wygląd.

Aby osiągnąć taki efekt, poza przygotowaniem wizualnym, okładkę warto pokryć błyszczącą lub matową folią i utrwalić lakierem UV. Dobrym pomysłem jest również zastosowanie papieru o większej gramaturze, co przełoży się na trwałość. Elegancki katalog reklamowy, wykonany w prawidłowy sposób, może posłużyć przedsiębiorcy przez długi czas.